Mopo, mopoauto ja traktori AM120

Mopo-, mopoauto/mönkijä- ja traktorikortin voit saada aikaisintaan 15-vuotiaana, mutta voit aloittaa kurssin suorittamisen jo aikaisemmin.
Jos sinulla ei ole aikaisempia ajokortteja, tulee sinun suorittaa ensimmäistä ajokorttia suorittavan turvallisuuskoulutus (EAS-koulutus). EAS-koulutus kuuluu opetuspaketteihimme.Jos sinulla on pohjalla jo aikaisempi ajokortti, ovat teoriatunnit vapaaehtoiset.

AM120- ja AM121-luokan ajokorteissa ajo-opetus on vapaaehtoista, mutta suositeltavaa tutkinnon läpäisemiseksi. Mopon/mopoauton/mönkijän käyttö tutkinnossa kuuluu ainoastaan kurssipaketteihin, jotka sisältävät ajo-opetusta. Mikäli käyt pelkästään EAS-koulutuksen, varauduthan menemään itse omalla mopolla/mopoautolla/mönkijällä käsittely- tai ajokokeeseen.

Alta löydät kurssimme, jotka sisältävät ajo-opetusta.

Mopokurssit

Kurssimaksujen lisäksi viranomaismaksut Ajovarmalle:
Ajokorttilupamaksu 39,00€  (sähköinen 24 €) + teoriakoe 40,00€ + käsittelykoe 32,00€

Mopokurssi Basic 199,00€
  • 4 teoriatuntia (EAS-koulutus) nettiteorioina (2 kertaa)
  • sähköisen oppimisympäristön (sis. oppikirjan, tehtäviä ja Netreeni-teoriakoeharjoitusohjelman)
  • Ajovarusteiden käytön ajotunneilla ja kokeessa
  • 1 ajotunnin (50 min)
Mopokurssi Medium 349,00€
  • ajovarusteiden käytön ajotunneilla ja kokeessa
  • 3 ajotuntia (50 min)
Mopokurssi Super 449,00€
  • ajovarusteiden käytön ajotunneilla ja kokeessa
  • 5 ajotuntia (50 min)

Mopoautokurssit

Kurssimaksujen lisäksi viranomaismaksut Ajovarmalle:
ajokorttilupamaksu 39,00€  (sähköinen 24 €)+ teoriakoe 40,00€ + ajokoe 74,00€

Mopoautokurssi Basic mopoautolla tai mönkijällä 395,00€
  • 4 teoriatuntia (EAS-koulutus) nettiteorioina (2 kertaa)
  • 3 ajotuntia mönkijällä tai mopolla (50 min)
  • mönkijän/mopoauton käytön 1. ajokokeessa
Mopoautokurssi Medium mopoautolla tai mönkijällä 495,00€
  • 4 teoriatuntia (EAS-koulutus) valintasi mukaan luokka- tai nettiopetuksena
  • sähköisen oppimisympäristön (sis. oppikirjan, tehtäviä, ja Netreeni-teoriakoeharjoitusohjelman)
  • 5 ajotuntia mönkijällä tai mopoautolla
  • mönkijän/mopoauton käytön 1. ajokokeessa
Traktorikortti T

EAS-koulutus ja sähköinen oppimisympäristö (sis. kirjan, tehtäviä ja Netreeni- teoriakoeharjoitusohjelman) yht. 99 €

Traktorikortissa ei ole ajo-opetusta eikä ajokoetta, vaan tutkintona on pelkkä teoriakoe (40 €). Teoriakoe tehdään Ajovarman toimipisteellä. Ennen teoriakokeeseen menoa pitää tehdä ajokorttilupahakemus (24€ tai 39€) ja käydä EAS-koulutus, jos sinulla ei ole pohjalla aiempaa ajokorttia.

Jos sinulla on pohjalla jo AM120 tai AM121-kortti, maksaa T-kortin suorittaminen meidän kautta 50 €. Hintaan kuuluu toimistopalvelut, sähköinen oppimisympäristö ja mahdollisuus kerrata EAS-teoriat netissä.

HUOM. Jos suoritat T-kortin mopokurssin tai mopoauto/mönkijä-kurssin kanssa samaan aikaan, sinulle tulee vain lisäkuluja yksi teoriakoe enemmän (40 €).

Löydät lähimmän toimipisteesi aukioloajat ja puhelinnumerot Toimipaikat-valikosta. Soittele tai poikkea kahville! Voit ilmoittautua kurssille myös suoraan netissä, sivun ylävalikosta ”Ilmoittaudu kursseillemme” -kohdasta.

Huom!

Keskeytetty/peruutettu kurssi:

Mikäli haluat keskeyttää kurssin, teemme tasauslaskun suoritetuista osioista.

Keskeytetystä kurssista, joka on jo maksettu, peritään 50€ käsittelymaksu palautusta tehdessä.

Jos oppilas ilmoittautuu kurssille, muttei suorita mitään eikä kirjaudu kertaakaan Webautoon, peruutetusta/keskeytetystä kurssista veloitamme 35€ materiaalimaksun.