Henkilöauto

Henkilöauton ajokortin voit saada aikaisintaan 18-vuotiaana (ellei sinulla Traficomin myöntämää ikäpoikkeuslupaa, lue aiheesta lisää  https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/hae-ikapoikkeuslupaa-ajokorttia-varten ). Ajokortin suorittamisen voi aloittaa jo 16-vuotiaana.

Jos sinulla ei ole aikaisempia ajokortteja, tulee sinun suorittaa ensimmäistä ajokorttia suorittavan turvallisuuskoulutus (EAS-koulutus). Jos sinulla on jo jokin ajokortti, koulutus ei ole pakollinen, mutta saat osallistua tunneille halutessasi. Koulutus sisältyy kaikkiin henkilöautokursseihimme.

Ennen ajokoetta on suoritettava vähintään 10 tuntia ajo-opetusta sekä riskientunnistamiskoulutus. ”Riskikoulutus” on pakollinen kaikille ja se sisältyy kaikkiin henkilöautokursseihimme.

Ja koska jokainen meistä on erilainen, meillä on myös erilaisia kurssipaketteja: voit käydä kurssin minimimäärillä tai valita paketin, jossa on enemmän ajo-opetusta.

Jos suoritat henkilöautokorttia opetusluvalla, kurkkaa kurssit täältä.

Henkilöautokurssit

Kurssimaksujen lisäksi tulevat viranomaismaksut:
Ajovarmalle ajokorttilupamaksu 39,00€ (sähköinen ajokorttilupa 24 €) + teoriakoe 40,00€ + ajokoe 99,00€ sekä  mahdollinen ajoharjoitteluradan käyttömaksu Lievestuoreelle  tai Nokialle 100,00€.

Henkilöautokurssi Basic 1190,00€
  • toimistopalvelut
  • EAS-koulutus (4 * 45 min teoriatuntia nettiteorioina) VAPAAEHTOINEN niille, joilla on aikaisempi ajokortti
  • Webauto-oppimisympäristö, joka sisältää sähköisen oppikirjan, tasotehtäviä ja Netreeni-teoriakoeharjoitusohjelman
  • 10 ajotuntia autolla (yksi ajotunti kestää 50 min)
  • riskientunnistamiskoulutus RTK (sisältö: 4 * 45 min teoriatuntia nettiteorioina, pimeänajonkoulutus luomuna tai simulaattorilla, liukkaankelin rataopetus oikealla radalla tai simulaattorilla ja kaksi riskiajotuntia autolla)
  • auton käyttö 1. ajokokeessa
Basic-pakettia suositellaan henkilölle, jolla  on jo aikaisempi ajokortti ja ajokokemusta liikenteestä.

Henkilöautokurssi Medium 1490,00€
  • toimistopalvelut
  • EAS-koulutus (4* 45 min teoriatuntia nettiteorioina) VAPAAEHTOINEN niille, joilla on aikaisempi ajokortti
  • 14 ajotuntia autolla (yksi ajotunti kestää 50 min)
  • riskientunnistamiskoulutus RTK (sisältö: 4 * 45 min teoriatuntia nettiteorioina, pimeänajonkoulutus luomuna tai simulaattorilla, liukkaankelin rataopetus oikealla radalla tai simulaattorilla ja kaksi riskiajotuntia autolla)
Henkilöautokurssi Super 1690,00€
  • toimistopalvelut
  • EAS-koulutuksen (4 * 45 min  teoriatuntia nettiteorioina) VAPAAEHTOINEN niille, joilla on aikaisempi ajokortti
  • 18 ajotuntia autolla (yksi ajotunti kestää 50 min)
  • riskientunnistamiskoulutuksen (sisältö: 4 * 45 min teoriatuntia nettiteorioina, pimeänajonkoulutus luomuna tai simulaattorilla, liukkaankelin rataopetus oikealla radalla tai simulaattorilla ja kaksi riskiajotuntia autolla)
  • auton käyttö 1. ajokokeessa
Lisäajotunnit 85 €/kpl. Auton vuokra uusintakokeessa 120€. Jos ostat useamman kuin yhden lisätajotunnin, saat ne pakettihintaan. Voit korottaa ajotuntipakettiasi ennen ensimmäistä ajokoetta. Tarvitsetko yksityisteoriaopetusta? Voit ostaa sitä hintaan 50€ / tunti. Liikenneopettaja käy kanssasi läpi asioita, joissa haluat yksityisopetusta.

Kurkkaa täältä lähimmän toimipisteesi aukioloajat ja puhelinnumerot, soittele tai poikkea kahville! Voit ilmoittautua kurssille myös suoraan netissä, sivun ylävalikosta ”Ilmoittaudu kursseillemme” -kohdasta.

Huom!

Keskeytetty/peruutettu kurssi:

Mikäli haluat keskeyttää kurssin, teemme tasauslaskun suoritetuista osioista.

Keskeytetystä kurssista, joka on jo maksettu, peritään 50€ käsittelymaksu palautusta tehdessä.

Jos oppilas ilmoittautuu kurssille, muttei suorita mitään eikä kirjaudu kertaakaan Webautoon, peruutetusta/keskeytetystä kurssista veloitamme 35€ materiaalimaksun.